نام و یاد شهید سرلشکر فلاحی در زادگاهش گرامی داشته می شود

تبلیغات
داستان کوتاه کد موزیک
نام و یاد شهید سرلشکر فلاحی در زادگاهش گرامی داشته می شود

همزمان با سالروز شهادت امیر سرافراز ارتش جمهوری اسلامی ایران، سرلشکر ولی الله فلاحی، نام و یاد این شهید بزرگوار در زادگاهش گرامی داشته می شود.

  

همزمان با سالروز شهادت امیر سرافراز ارتش جمهوری اسلامی ایران، سرلشکر ولی الله فلاحی، نام و یاد این شهید بزرگوار در زادگاهش گرامی داشته می شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدرضا واحدی معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش در این زمینه گفت: همزمان با سالروز شهادت امیر سرلشکر فلاحی رئیس ستاد مشترک ارتش و در جهت نکوداشت نام و یاد این شهید گرانقدر که در مقاطع مختلف جنگ تحمیلی از غرب تا جنوب کشور رشادت های زیادی از خود بر جای گذاشته، همایش گرامیداشتی در زادگاه این شهید، شهر طالقان، برگزار می شود.

معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش افزود: در این همایش که 10 مهرماه در سالن اجتماعات شهر طالقان با حضور خانواده شهید فلاحی، جمعی از فرماندهان عالی رتبه و پیشکسوتان دفاع مقدس و مقامات کشوری و لشکری برگزار می شود؛ ضمن گرامیداشت مقام والای شهید فلاحی، آثار و عملکرد این شهید گرانقدر به ویژه در سال های ابتدایی جنگ تحمیلی بررسی و تبیین می شود.  

شایان ذکر است شهید ولی‌الله فلاحی در سال ۱۳۱۰ در طالقان متولد و تحصیلات ابتدایی و متوسطه خود را در این شهر و دبیرستان نظام تهران گذراند. وی پس از اخذ دیپلم در مهرماه سال ۱۳۳۰ وارد دانشکده افسری شد و با درجه ستوان دومی از آن دانشکده فارغ التحصیل شده و سپس در لشکر ۹۲ زرهی خدمت خود را شروع کرد.

شهید فلاحی به دلیل مخالفت‌هایش با حکومت پهلوی از سال ۱۳۳۰ تا ۱۳۵۲ چهار بار به زندان افتاد.

امیر سرلشکر فلاحی با درجه سرهنگ دومی به همراه گروهی از افسران ایرانی به عنوان ناظر صلح سازمان ملل در آتش بس ویتنام، از سال ۱۳۵۱ تا اواسط ۱۳۵۳ را در این کشور گذراند. او در ۱۲ مهرماه ۱۳۵۷ پس از گرفتن درجه سرتیپی به شیراز منتقل و به عنوان جانشین فرمانده مرکز پیاده شیراز به کار خود ادامه داد.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی سرتیپ فلاحی به عنوان فرمانده نیروی زمینی ارتش انتخاب شد و در دفع غائله پاوه نقش بسیار مهمی بر عهده داشت. وی در ۲۸ مرداد ۱۳۵۸ به ریاست ستاد مشترک ارتش برگزیده شد.

امیر سرلشکر فلاحی سرانجام در بازگشت از منطقه عملیاتی عملیات ثامن‌الائمه (شکست حصر آبادان) در هفتم مهرماه سال ۱۳۶۰ بر اثر سقوط هواپیمای سی-۱۳۰ که حامل فرماندهان نظامی دیگری همچون سرلشکر موسی نامجوی، سرلشکر جواد فکوری، سرلشکر یوسف کلاهدوز و محمد جهان‌آرا بود به شهادت رسید و در بهشت زهرا(س) به خاک سپرده شد




:: موضوعات مرتبط: نظامی ؛ توان رزمی ، اقتدار نیروهای مسلح و .. , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی احمدی
تاریخ : سه شنبه 15 مهر 1393
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: